Τετάρτη 13 Φεβρουαρίου 2008

Μύθοι και Πραγματικότητες

Μύθοι και πραγματικότητες στο Ελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα


3 σχόλια:

Kleanthis Thramboulidis είπε...

Ο Μύθος του 5%
Μύθος: Η αύξηση της χρηματοδότησης στην παιδεία θα λύσει το πρόβλημα.
Πραγματικότητα: Η αναποτελεσματικότητα της αξιοποίησης των διαθέσιμων πόρων δεν αφήνει κανένα περιθώριο για ελπίδες προς την κατεύθυνση αυτή.
Η δημιουργία ενός υγιούς, διαφανούς και αξιόπιστου μηχανισμού διαχείρισης είναι η πρώτη προτεραιότητα. (Δες σχετική ερώτηση στην κ. Λούκα Κατσέλη)
«Τα περιστατικά που αναδεικνύουν καθημερινά ως κυρίαρχο πρόβλημα στο χώρο της εκπαίδευσης όχι αυτό της ελλιπούς χρηματοδότησης αλλά της μη αποτελεσματικής οργάνωσης, δόμησης και διαχείρισης των διαθέσιμων πόρων και τελικά της μη αποτελεσματικής αξιοποίησης τους είναι πολλά.» Επιστολή στο Βήμα 21/2/2006 (http://seg.ee.upatras.gr/thrambo/theseis/docs/21Feb2006.pdf)

Kleanthis Thramboulidis είπε...

Ο Μύθος του υπολογιστή
Μύθος: Η εισαγωγή του υπολογιστή στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση θα λύσει το πρόβλημα.
Πραγματικότητα: Ο υπολογιστής είναι απλά ένα εργαλείο που μπορεί να αξιοποιηθεί θετικά ή αρνητικά στο δύσκολο δρόμο για την απόκτηση της γνώσης. Μια αποτίμηση της τεράστιας δαπάνης της εισαγωγής υπολογιστών και του αντίστοιχου ανθρώπινου δυναμικού στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση μπορεί να το αποδείξει περίτρανα. Μεγαλύτερη προτεραιότητα έχει η αποτελεσματική αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού, δασκάλων, καθηγητών κάθε ειδικότητας. Η αποτελεσματική αξιοποίηση του θα επιφέρει αυτόματα και την αποτελεσματική αξιοποίηση των σύγχρονων εργαλείων.

Kleanthis Thramboulidis είπε...

Ο Μύθος του Συμβούλου
Μύθος: Ο θεσμός του Συμβούλου στηρίζει την προσπάθεια βελτίωσης
Πραγματικότητα: Ο θεσμός του Συμβούλου χρησιμοποιείται κυρίως για να βολέψει τους ημετέρους.
«Έχω συναντήσει πολλούς που μου έχουν συστηθεί «επάγγελμα Σχολικός σύμβουλος». Για 16 χρόνια τώρα ως γονιός δεν έχω συναντήσει κανέναν Σύμβουλο σε ώρα εργασίας του. Και αναρωτιέμαι. Αυτοί οι «Σύμβουλοι», δεν συζητούν με τους γονείς, δεν συζητούν με τους μαθητές, δεν ξέρω αν συζητούν με τους καθηγητές, ποιους συμβουλεύουν και πως το κάνουν αυτό τη στιγμή που δεν έχουν καμία ανάδραση από την λειτουργία του σχολείου;» Επιστολή στο Βήμα 21/2/2006. (http://seg.ee.upatras.gr/thrambo/theseis/docs/21Feb2006.pdf)